یکی از دغدغه های مهم بعد از خرید علائم ایمنی نصب صحیح و اصولی آن است. اگر سفارش تابلو ایمنی خود را با استفاده از استاندارد بین المللی مانند OSHA ، NFPA 170 و BS انجام داده باشید کافی است دستورالعمل های این نوشته را دنبال کنید. با استفاده از این دستور العمل ها خیالتان از بابت استفاده از یک سیستم علائم ایمنی استاندارد راحت خواهد شد.

همانطور که می دانید علائم ایمنی به منظور اطلاع رسانی به کاربران ساختمان و تیم های آتش نشانی درمورد محل تجهیزات آتش نشانی و اعلام حریق از قبیل خاموش کننده ها، قرقره شلنگ آتش نشانی، آسانسورها، شیرها و ایستگاه های اعلام حریق استفاده می شود.

برای اطمینان از اینکه علائم ایمنی مورد استفاده در ساختمان شما در شرایط عادی و مهم تر از آن در مواقع اضطراری مؤثر است، عوامل مختلفی باید مورد توجه قرار گیردکه در مجله برسام در مورد رنگ علائم ایمنی و انتخاب علائم ایمنی آنها را به طور کامل توضیح دادیم. در اینجا قصد داریم راهنمایی لازم را برای نصب علائم ایمنی در اختیار شما قرار دهیم.  حتی جنس علائم ایمنی در تأمین ایمنی محیط و کاهش ریسک حیاتی می باشد.

انتخاب مکان مناسب علائم ایمنی

در انتخاب مکان مناسب برای نصب علائم ایمنی باید حداکثر فاصله مورد نظر را برای هر علامت در نظر بگیرد و از موقعیت هایی که مانع از مشاهده علائم می شوند جلوگیری شود. برای رسیدن به این هدف، در حالت کلی لازم است تا علائم ایمنی در مکان هایی با ارتفاع بالا نصب شود.

مکان مناسب علائم ایمنی
مکان مناسب علائم ایمنی

علامت نصب شده در ارتفاع بالا موقعیت مکانی تجهیزات آتش نشانی را مشخص می کند. تصویر سمت راست نشان دهنده یک خاموش کننده دستی است و احتمال مسدود شدن تابلو ایمنی توسط یک شی دیگر را کاهش می دهد. این علائم را می توان با علائم واسطه ای نیز که در ارتفاع قابل رویت نصب می شوند، تکمیل کرد تا اطلاعات اضافی را به کاربر تجهیزات ارائه دهد.

به عنوان مثال در تصویر زیر، علائم شناسایی آتش نشانی در سطح میانی اطلاعاتی در مورد نوع خاموش کننده و هم چنین کلاس های مختلف آتش را که می تواند استفاده شود فراهم می کند.

مکان مناسب علائم
مکان مناسب علائم ایمنی
مکان مناسب علائم کپسول
مکان مناسب علائم کپسول

همانطور که دیدید نصب علائم ایمنی به خصوص در مورد تجهیزات ایمنی و آتش نشانی بسیار مهم است. به عنوان مثال در صورت استفاده از دستگاه تنفسی آتش نشانی، نصب صحیح علائم می تواند کارایی آن را به شدت افزایش دهد. علائم ایمنی شرکت برسام با الزامات استانداردهای بین المللی مطابقت کامل دارد و یک راه حل موثر برای شناسایی محل تجهیزات آتش نشانی و ایمنی خواهد بود. اگر در مورد علائم ایمنی و استانداردهای مربوطه سؤالی دارید، لطفاً سوالات خود را از طریق روش های تماس با ما در میان بگذارید.