شیر پست ایندیکیتور یا همان Post indicator valve که به عنوان شیر ایزوله خط آتش نشانی نیز از آن نامبرده می شود برای ایزوله کردن خط آتش نشانی استفاده می شود. شیر پست ایندیکیتور به صورت دفنی نصب می شود و بوسیله یک اهرم قسمت عملگر آن به بالای سطح زمین هدایت می شود. این شیر معمولا بر سر هر انشعاب خط آتش نشانی قرار می گیرد تا در صورت نیاز به تعمیر بخشی از خط، نیازی به از سرویس خارج نمودن سایر قسمت ها نباشد.

انواع شیر پست ایندیکیتور

این شیر در دو مدل دارای نشانگر و بدون نشانگر تولید می شود. در شیر های دارای نشانگر در بالای شیر یک دریچه شیشه ای وجود دارد که باز یا بسته بودن شیر را نشان می دهد در حالی که در مدل بدون نشانگر شیر پست ایندیکیتور فقط با اهرم می توان شیر را باز یا بسته نمود و نمی توان وضعیت شیر ار کنترل نمود.

ویژگی های شیر ایزوله آتش نشانی

این شیر ها معمولا بر اساس شیر دروازه ای انتخاب می شوند که عملگر شیر توسط یک اهرم به بالای سطح زمین منتقل می شود. اپراتور می تواند توسط اهرم موجود نسبت به باز و بسته نمودن شیر مورد نظر اقدام نماید.

شیر دروازه ای مورد استفاده معمولا از نوع non rising stem می باشد تا به راحتی بتوان عملگر شیر را به روی زمین منتقل نمود. هم چنین این شیرها با انواع کانکشن های فلنجی و روزه ای و بر اساس استاندارد های مختلف جهانی ساخته می شوند. لازم به ذکر است جنس شیرهای پست ایندیکیتور از جنس چدن نشکن، فولادی و یا نیکل آلومینیوم برنز می تواند باشد.

خواهشمند است در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با info@barsamgroup.com مکاتبه فرمایید.