امروزه استفاده از مترو در شهرهای بزرگ و پر جمعیت به عنوان سریع ترین روش حمل و نقل بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به اینکه اکثر شهرهای بزرگ درگیر ترافیک های سنگین شده اند، بیشتر افراد ترجیح می دهند از مترو استفاده کنند.

با افزایش محبوبیت مترو و افزایش افراد استفاده کننده از این وسیله نقلیه، توجه ویژه ای به ایمنی در ایستگاه ها نیاز است. در ایستگاه های مترو معمولا جمعیت زیادی حضور دارند لذا در هنگام شرایط عادی و اضطراری، افراد باید از علائم ایمنی مناسب بهره گیرند.

لذا در مرحله اول باید از علائمی استفاده کرد تا به خوبی راه های دسترسی و خروج را به افراد نشان دهند. هم چنین با توجه به جا نمایی متعدد تجهیزات ایمنی و ارتباطی نظیر خاموش کننده ها و تلفن کننده ها، باید از علائم ایمنی مناسب جهت نمایش محل تجهیزات استفاده نمود تا به راحتی توسط افراد مختلف قابل ردیابی باشد.

یکی از مهم ترین روش های افزایش ایمنی در ایستگاه های مترو، استفاده از خط زرد رنگ لبه سکو می باشد. این خط باعث می شود فاصله ایمن افراد با مترو حفظ شود تا در هنگام ورود یا خروج قطار از ایستگاه خطری برای افراد نداشته باشد. شب نما بودن این علائم نیز باعث افزایش ایمنی آن خواهد شد.

این خطوط نوار زرد رنگی به عرض چهل سانتی متر می باشند که با لایه رنگ شب نما اعمال می شوند. رنگ زرد این علائم باید علاوه بر درخشندگی همیشگی، چسبندگی مناسبی نیز داشته باشند تا با توجه به استفاده طولانی مدت دوام بالایی داشته باشند.

شب نما بودن علائم ایمنی مترو کمک خواهد کرد تا در شرایط بحرانی و قطع برق نیز، کارایی علائم حفظ شود و افراد حاضر در ایستگاه بتوانند به راحتی تجهیزات امدادی و هم چنین راه های خروج را پیدا کنند.

علائم موجود در ایستگاه علاوه بر اینکه برای راهنمایی و نشان دادن مسیر به افراد استفاده می شوند برای شرایط اضطراری و تخلیه افراد نیز کاربرد دارند. لازم است تمهیدات لازم توسط مجریان ایستگاه های مترو برای تمامی شرایط دیده شود تا صدمات و خطرات ناشی از شرایط بحرانی به حداقل ممکن برسد.

شب نما بودن علائم ایمنی و نوار زرد رنگ باید دارای حداکثر قدرت درخشندگی با کمترین میزان تابش نور را داشته باشند تا افراد در شرایط قطع برق بتوانند علائم را با درخشندگی مناسب و با بیشترین زمان دسترس پذیری در اختیار داشته باشند.

خواهشمند است برای کسب اطلاعات بیشتر و یا بیان نظرات خود موارد را با آدرس info@barsamgroup.com در میان بگذارید تا کارشناسان برسام در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما باشند.