در محیط های بسته مانند تونل ها تصادف و حریق می تواند موجب حوادث غیر قابل جیرانی شود. حوادث گوناگون در اوایل قرن بیست و یکم در تونل ها در سراسر دنیا سبب شد تا اتحادیه اروپا قوانینی را برای مشخص نمودن حداقل موارد ایمنی مورد نیاز برای تونل را تحت شماره 2004/54/CE در سال 2004 میلادی منتشر نماید.

اهداف این قوانین به شرح ذیل می باشد:

پیش گیری ( برای جلوگیری از ایجاد شرایط بحرانی که سبب ایجاد خطر برای افراد و سازه تونل می شود )

برای کاهش پیامدها ( به دلیل تصادف و حریق ) از طریق برنامه ریزی کامل ترین پیش نیازها جهت:

– کمک به افرادی که در محل حادثه حضور دارد جهت دریافت کمک های اولیه

– ایجاد دسترسی به نیروهای امدادی جهت برای جلوگیری از صدمات بیشتر

– ایجاد گارانتی برای نیروهای امدادی جهت دسترسی سریع

– حفاظت از ساختار و سازه تونل

– کاهش صدمات جانی و مالی

در هنگام حادثه، ده تا پانزده دقیقه اول بسیار مهم و حیاتی می باشد تا افراد به کمک های اولیه دسترسی داشته باشند

علائم ایمنی

علائم ایمنی در تونل ها باید به نحوی استفاده شوند تا مسیرهای خروج اضطراری و تجهیزات ایمنی را نشان دهند. این علائم برای اینکه کارایی مناسب را داشته باشند لازم است تا از یک سری الزامات استاندارد پیروی کنند.

خروج اضطراری:

درب های خروج اضطراری باید در فاصله پانصد متری از هم قرار گیرند و همه آنها از یک مدل علائم یکسان برای نشان دادن درب خروج استفاده کنند.

شماره گذاری درب های خروج در زمان های اضطراری می تواند به افراد کمک قابل توجه ای نماید.

مسیر خروج اضطراری:

در فاصله هر 25 متر باید علائمی نصب شوند تا دو عدد از نزدیک ترین راه های خروج اضطراری را نشان دهند. این علائم باید در ارتفاع 1 تا 1.5 متری از سطح زمین نصب شوند و فاصله با درب خروج اضطراری را نشان دهند.

محل تجهیزات ایمنی:

علائم ایمنی که نشان دهنده محل تلفن های اضطراری و خاموش کننده می باشند باید به نحو صحیح استفاده شوند. هم چنین اتاقک های ایمنی که با درب از محیط تونل جدا می شوند باید به نحو صحیح با علائم و نوشتار نشان داده شوند.

علائم ایمنی برسام که برای تونل ها مناسب می باشند بر روی ورق های آلومینیوم ارائه می گردند و در مقابل آتش مقاوم می باشند. هم چنین شب نما این علائم حداکثر میزان درخشندگی را در بیشترین زمان ممکن در شرایط اضطراری ایجاد می نماید. این علائم با ترکیب با علائم ایمنی زمینی می توانند حداکثر ایمنی را برای افراد ایجاد کنند.

اگر در مورد انتخاب علائم مناسب با توجه به محیط خود و بر اساس استانداردهای مربوطه سؤالی دارید، لطفاً سوالات خود را با آدرس info@barsamgroup.com در میان بگذارید تا کارشناسان برسام در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *