شیلنگ آتش نشانی یا همان هوز آتش نشانی یکی از مهم ترین تجهزات مورد نیاز آتش نشان می باشد. همانطور که گفتیم استفاده از آب یکی از مهم ترین روش های اطفا حریق به شمار می رود. شیلنگ آتش نشانی نیز برای انتقال آب از یک منبع دورتر به کانون حریق استفاده می شود. شیلنگ های آتش نشانی با قطرهای مختلف و طول های متفاوتی در بازار وجود دارند و همین موضوع باعث می شود که قیمت شیلنگ نیز کمی متفاوت باشد. در ادامه این نوشته سعی خواهیم کرد تا تفاوت انواع هوز آتش نشانی را بیشتر توضیح دهیم.

شیلنگ آتش نشانی

شیلنگ ها از طریق کوپلینگ آتش نشانی به تجهیزات آتش نشانی متصل می شوند. شیلنگ های نخی و ضد اسید جز محبوب ترین شیلنگ های آتش نشانی محسوب می شوند.

تفاوت انواع شیلنگ آتش نشانی چیست؟

شیلنگ آتش نشانی دارای ابعاد مختلفی است. شما می توانید با توجه به فاصله منبع آب تا کانون حریق از شلنگ آتش نشانی با متراژهای مختلف استفاده کنید. طول شلنگ معمولا در متراژهای 20، 25، 30 و 35 متر به صورت استاندارد تولید می شود اما می توانید با طول دلخواه نیز آن را سفارش دهید.

هم چنین با توجه به دبی مورد نیاز نیز قطر شلنگ متفاوت می باشد. شلنگ های استاندارد در سایزهای 3/4، 1، 1 1/2، 2 و 2 1/2 اینچ تولید می شود. هر قطر شلنگ با توجه به سایز آن دبی محدود شده ای در اختیار شما قرار می دهد.

اما هوز آتش نشانی از نظر جنس بدنه نیز تفاوت های زیادی باهم دارند که در اینجا در مورد آن بیشتر خواهیم گفت.

شیلنگ آتش نشانی لاستیکی

این شلنگ ها معمولا از جنس لاستیک خیلی محکم ساخته می شوند و برای استفاده در هوزریل ها کاربرد دارند. این شلنگ ها حداکثر تا سایز 1.5 اینچ تولید می شوند و معمولا برای دبی های خیلی کم استفاده می شوند. شلنگ آتش نشانی لاستیکی می تواند در متراژ های مختلف و با توجه به نوع استفاده از آن تولید شود.

شیلنگ آتش نشانی نخی

این نوع شلنگ ها ساده ترین و در عین حال پرکاربردترین نوع شیلنگ می باشد. این شیلنگ ها معمولا از نوع فلکسیبل هستند و نسبت به هوزهای لاستیک فضای خیلی کمتری را می گیرند. این هوزهای آتش نشانی از لایه داخلی لاستیکی و لایه خارجی نخی تشکیل شده اند که با استفاده از ماشین آلات خاص بافته می شوند. این شلنگ ها را می توان در رنگ های سفید و قرمز سفارش داد.

این نوع شیلنگ آتش نشانی معمولا از سایزهای 1.5 تا 2.5 اینچ تولید می شوند و متراژ آن نیز متفاوت است.

شیلنگ آتش نشانی ضد اسید

برای استفاده از هوز آتش نشانی در محیط های صنعتی، معمولا نیاز به یک جنس مقاوم در برابر مواد شیمیایی است. به همین دلیل شلنگ های آتش نشانی نخی با رویه پلاستیکی تولید شده اند تا مقاومت خوبی در برابر سایش و مواد شیمیایی داشته باشند و به همین دلیل نیز به آنها شیلنگ ضد اسید می گویند.

برای استعلام قیمت و خرید شیلنگ آتش نشانی می توانید با روش های تماس با ما شرکت برسام در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *