طراحی سیستم اعلام و اطفاء حریق

برسام سورین کارا به عنوان یک شرکت باتجربه و دانش فنی روز، طراحی و مهندسی انواع سیستم های اعلام و اطفا حریق را با تیم مجرب انجام می دهد.

طراحی سیستم اعلام حریق

سیستم های اعلام حریق یکی از ضروری ترین سیستم های ایمنی در فضاهای با کاربری مختلف است. با طراحی سیستم های اعلام حریق می توانید به طور دائم عوامل خطر را پایش کنید و در لحظات اولیه از خطر مطلع شوید. سیستم های اعلام حریق اتوماتیک به شما کمک خواهند کرد تا در لحظات اولیه حریق را شناسایی کنید و از گسترش آن جلوگیری کنید. هم چنین طراحی سیستم اعلام حریق به صورت استاندار و اصولی به شما کمک می کند تا از وجود خطر و حریق در فضاهایی که پرسنل حضور ندارند هم مطلع شوید. 

طراحی سیستم های اعلام حریق در دو نوع متعارف (conventional) و آدرس پذیر (addressable) صورت می پذیرد. در مدل های متعارف فضاهای مختلف را به صورت زون بندی در نظر می گیرند و سیستم برای هر زون به صورت اتوماتیک کار می کند. در نتیجه برای فضاهایی که زون های زیادی دارند نیاز به حجم زیادی از کابل کشی و تعداد پنل می باشد.

در سیستم های اعلام حریق آدرس پذیر، تجهیزات روی لوپ های حریق نصب می شوند و هرکدام آدرس مخصوص به خود را دارند. در نتیجه می توانید از یک لوپ حریق برای فضاهای مختلف استفاده کنید. این سیستم ها حجم کابل کشی را در فضاهای بزرگ تر به شدت کاهش می دهند. 

در نتیجه در طراحی سیستم اعلام حریق شناسایی سیستم درست برای هر فضا اهمیت ویژه ای دارد و باعث کاهش هزینه ها می شود. لذا لازم است سیستمی برای هر فضا طراحی شود تا علاوه بر مناسب بودن آن از نظر عملکردی، از نظر اقتضادی هم مقرون به صرفه باشد. در برسام همواره سعی ما بر این است که سیستمی طراحی شود که علاوه بر تضمین عملکرد از نظر اقتصادی نیز بهترین گزینه باشد.

نرم افزار طراحی سیستم اطفا حریق آب

سیستم های اطفا حریق با آب با استفاده از نرم افزار Pipenet طراحی می شوند

نرم افزارهای طراحی سیستم اطفا حریق با گاز

طراحی سیستم اطفا حریق با گاز با استفاده از نرم افزار تخصصی VdS انجام می شود

طراحی نقشه جانمایی و لوله کشی

طراحی نقشه جانمایی تجهیزات با استفاده از نرم افزار Autocad و PDMS انجام می شود

طراحی سیستم اطفاء حریق

سیستم های اطفا حریق یکی از متنوع ترین سیستم های ایمنی به شمار می روند. با توجه به زیان بسیار زیادی که آتش سوری می تواند به جان و مال افراد وارد کند، استفاده از یک سیستم اطفا حریق اتوماتیک کاملا توجیح پذیر است.

طراحی سیستم اطفا حریق باعث می شود تا خیالتان بابت گسترش حریق راحت شود. یک سیستم مناسب و اصولی می تواند باعث جلوگیری از گسترش حریق به فضاهای مختلف شود. هم چنین این سیستم ها می توانند در لحظات اولیه وارد مدار شوند و با عملکرد صحیح عملیات اطفا حریق را انجام دهند.

طراحی سیستم اطفا حریق در گذشته فقط به صورت غیر اتوماتیک یا دستی انجام می گردید. اما امروزه طراحی انواع سیستم های اتوماتیک قابلیت تاثیر و خاموش کنندگی سیستم ها را افزایش داده است. شما می توانید با استفاده از انواع سیستم های اطفا حریق اتوماتیک یا دستی عملیات اطفا حریق را انجام دهید. از آنجایی که سیستم های اتوماتیک اطفا حریق معمولا قیمت بالاتری دارند، در نتیجه برای فضاهای با درجه حساسیت بالا استفاده می شوند.

در تیم مهندسی برسام طراحی سیستم های اطفا حریق بر اساس استاندارد NFPA صورت می گیرد. سیستم های اتوماتیک اطفا حریق بر اساس دسته بندی های زیر صورت می پذیرد:

هم چنین انواع سیستم های اطفا حریق دستی بر اساس دسته بندی زیر طراحی می شود:

تمامی سیستم های اعلام شده بر اساس الزامات ایمنی سازمان آتش نشانی و استاندارد بین المللی NFPA به عنوان بخشی از خدمات شرکت برسام انجام می شود.

 

نیاز به راهنمایی دارید؟

همین الان تماس بگیرید

تماس